24 Kasım 2013 Pazar

Yürüyüş Yaparak Kilo Verme!!!


                Yürüyüş yaparak kilo vermek mümkün mü? Bu sorunun cevabını sizler için araştırdım. Gördüğüm rakamlar gerçekten hoşuma gitti. Neden derseniz? Biliyorsunuz ki bu dönemde " Kalp sağlığı için günde 10 bin adım" furyası baya ilgi gördü. 

             Matematiksel olarak hesaplamalarımı da yaptım. 10 bin adım ve yakılan kaloriler hesaplandığında ortaya çıkan rakam şaşırtıcı. Çünkü hava yağışlı olmadığı sürece hemen her gün 10 bin adımı 1 saatte tamamlayan biri olarak artık diyet vesaire herhangi bir şey yapmadan hala nasıl kilo verebildiğimin cevabını buldum. 
             Uzmanların söylediğine göre vücudun 1 kilo kaybetmesi için tam 7200 kalori harcamak gerekiyormuş. Ortalama tempoyla yürüyen bir kişi 400 kalori yakacağı için toplam 18 saatlik bir yürüyüşle 7200 kalori harcar ve bir kilo verebilirmiş. Tabiiki de yürüyüş yaptığımızda metabolizmamız hızlandığı için, günlük ortalama 200 kalori daha fazla harcamaya başladığımız için bu rakam 12 saatte 1 kilo kaybı olarak değerlendirilmiş.
                Gelelim bu matematiğe göre nasıl daha hızlı kilo verebiliriz. Bunu size kendi deneyimle açıklayacağım. Yürüyüş konusunu bundan tam bir ay önce araştırdım ve bunu bir deneyle kanıtlamak en doğrusu diye düşündüm. Kafama koydum, sağlıklı olan tüm zayıflama yöntemlerini deneyeceğim dedim artık bu yolun dönüşü yok. İnşallah bunları denerken bir deri bir kemik kalmam :). Şu an 57 kiloyum ve bu kilo bana yakışıyor. Neyse konumuza dönelim. 
               Android telefon kullananlar bilirler "S Health" diye bir uygulama var telefonlarımızda. Yürüyüş arkadaşı diyor kendisine haksız da sayılmaz. Bu tür telefonları olmayanları da düşündüm ve padometre isminde kalori ve adım sayan 5-6 liralık küçük cihazlarda mevcut. İnternetten bir tanede bundan getirttim.  



                   Deneyimde almak istediğim sonuç günde tempolu 1 saatlik 10 bin adımlık bir yürüyüşle diyet yapmadan ayda kaç kalori yakılır ve kaç kilo kaybedilir?
                   Her gün aşağı yukarı aynı saatlerde mahalleden 2 arkadaşımla birlikte yürüyüşümüze 22 Ekim 2013 tarihinde başladık.  
                   Adım ölçer ve yürüyüş arkadaşımın sayaçlarını sıfırladıktan sonra telefonun alarmını yarım saat sonrası için kuruyor ve alarm çalana kadar yürüdüğümüz noktadan geri dönüyorduk. İlk başlarda 10 bin adımı tamamlayamıyorduk. Yani tempomuzu arttırmamız gerekiyordu. Hanımlara yolda konuşmayı yasakladım :). Yürüdüğümüz yol biraz yokuşlu olduğu için konuştukları zaman nefesleri kesiliyor ve yavaşlıyorlardı.  4 gün sonra varış noktamız uzamaya başladı ve 10 bin adım 1 saat içinde tamamlanmaya hatta geçmeye başladı. Daha bir saat dolmadan "hedefinize ulaştınız" alarmı çalmaya başladı. Tam bir ay içerisinde sadece pazar günleri yürüyüş yapmadık. Yani toplam 28 gün yürüyüş yapmış olduk. Bu arada yürüyüş arkadaşına göre 10 bin adımda 500 kalori harcanıyor, kullananlar bilir. Padometreye göre de 490 kalori harcanıyor.
                     SONUÇ
  • 28 Günde Toplam 280 Bin Adım Attık
  • 280 Bin Adım 500 Kaloriden Hesap Edersek 14 Bin Kalori Eder
  • Yani 7200 kalori = 1 Kg ediyorsa 
  • Fazla Yürüdüklerimizi de Hesaba Katarsak Herkesin En Az 2 Kg Vermiş Olması Gerekir.
                  BU 3 KADIN KAÇAR KİLO VERDİ?
  •           Diğer arkadaşlarım şu an sizinde okuduğunuz Elma Sirkeli Sarımsak Turşusunu içmeye devam ettikleri bu dönemde sadece aşırı yağlı yiyecekleri yemiyorlar ve akşam sekizden sonra su haricinde çay dahi içmiyorlardı. Ben bu süreçte olmadığım için ve verecek sadece 4 kilom olduğu için artık diyet yapmıyorum. Sadece yürüyüşle çok su kaybım olduğu için normalden 7-8 bardak fazla su tükettim. 
                  1. GÜLŞAH ; 69 Kg İle Başladı 61 Kg İle Bitirdi ( boy = 150)
                  2. FERİDE   ; 74 Kg İle Başladı 65 Kg İle Bitirdi ( boy = 157)
                  3. BEN        ;  59 Kg İle Başladım 56 Kg İle Bitirdim ( boy = 168)

                    Deneyimin sonucunda şunu anlıyoruz; Hiç diyet yapmadan, normal kilolarda olan biri ortalama 3 kg veriyorken, "Elma Sirkeli Sarımsak Turşusu"  içerek ve sadece dikkatli beslenerek yürüyen kişiler ortalama 8-9 kilo kadar verebiliyor.
                  
                   İlk yazımda size her şeyi kanıtlarıyla aktaracağım demiştim. Aslında yaptığım şey bir nevi sağlıklı zayıflama yöntemlerinin ispatıdır. Söylemek istediğim ise bu gerçekleri gözardı ederek hala hızlı zayıflamak uğruna sağlığınızdan olmanıza gerek yok. Bu yöntemler hem ücretsiz hem de sağlıklı bir yaşamın garantisini veriyor.

                  Bakın her gün yürüyüş yapmanın yararları nelermiş? 
  • Kalp ve akciğerlerin çalışmasını kolaylaştırıp verimini arttırır.
  • Fazla yağların yakılmasına yardımcı olur.
  • Metabolizma hızınızı yürüyüşle arttıracağınız için dinlenme esnasında bile kilo vermeye devam edersiniz.
  • Aşırı yeme isteğiniz azalır, tatlı krizi yaşamazsınız.
  • Enerji düzeyiniz artar.
  • Stresin ne olduğunu unutursunuz.
  • Kolesterol ve yüksek tansiyon rahatsızlıklarından hem korur hem de varsa eğer normale dönmesine yardımcı olur.
  • Bağırsaklarınızın düzenli çalışmasını sağlar.
  • Uyku düzeniniz tamamen normale döner.
  • Yürürken kaslarınız kuvvetleneceği için bel, boyun ve eklem ağrılarınız kaybolur.
  • Hafızanız bol oksijen aldığınız için kuvvetlenir.
  • Cinsel yaşantınız, hem kilo verdiğiniz hem de sağlığınız düzeldiği için, ayrıca geri kazandığınız özgüveniniz sayesinde istediğiniz seviyeye gelir.
           Sizlere sağlıklı bilgiler verebilmek için harcadığım emeğin karşılığı olarak yorum bölümünde, günlük adım sayılarınızı paylaşırsınız sanırım.

  BOL OKSİJENLİ GÜNLER DİLİYORUM...


               
               
   

Site Yazarı Google +: Funda Gül